Kurs

Dag 1 :
Jag gick upp 7.30 för att sen släppa ut ponnysarna i hagen och sen började vi dagen kl 10 med teori i typ 4h i Elins nya hus. Teorin handla om ridlära (gör ett inlägg om vad vi lärde oss) mycket lärorikt. 
Vi fick oxå rida Elins häst Zelda som är grymt fin!! Fick massor av insperation och därför gick det grymt bra på träningen sen :) Jag tänkte mer på små hjälper och det hjälpte verkligen på Dicken han blev mera kvick liksom ;) Super nöjd med dagen :)
Efter så sov jag över hos Malin med Tora och Amanda super nöööjs!!! <3

Dag 2 :
Vi gick upp kl 7.45 och så sa jag hej då till T och A och så sprang jag ned till stallet och släppte ut Dicken och Kaxe. Kl 10 byggde vi fram i vårat minimala ridhus och kl 11 skulle vi sitta uppe på hästarna för att rida markarbete.
Det gick väl sådär men jag saknade nåt som jag interiktigt kunde förklara för Elin men det var typ gnistan och liksom energin i rörelserna. 
Vi hade sedan teori om hästens uthållighet tror jag det var hihi ;) Efter det så började vi packa inför lördagen då vi var och hopptränadei ett större ridhus (första gången på 3 veckor) :D
Alla som var med på kursen fick sen sova över hos Elin fre-lör och det gjorde jag :)

Dag 3 :
Vi gick upp 7.45 för att packa det sista i stallet och sedan kl 10 lasta att hästar/ponnysar. Vi var framme ca 10.45 i brottby och börja bygga fram en rolig hoppbana :)
Jag åkte med Elin i hennes transport och Dicken fick dela transporten med GP och det var inga problem.
Jag tyckte det gick faktiskt väldigt bra för att vara så länge sedan och det gjorde det för alla :)
Vi åkte hem efter det och hade teori om hästens foder och hur man beräknar en foderstat som jag inte fatta så mycket på men jag varändå tvungen att bryta i alla för att åka hem och sen vidare på middag till bästisen Anna och vi kom hem därifrån kl 23 ;)

Ännu en flumblid på Dicken hahha x)
S¨nu kanske ni fattar att jag har haft MYCKET att göra ;)

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar