Där allt började...

När jag var 6 år så började jag vi Viggbyholms Gård på ridskolan och red då 1 gång i veckan. Sen när jag blev lite äldre så blev jag mer och mer intresserad av hästar och ridningen så jag blev pysslare på Gasen från en början var super rädd för men det växte bort och tycker verkligen han ä världens mysigaste liten ponny :)  Och sen så blev jag skötar på honom när jag var runt 9 år. 2009 vt
jGasen knasen (blid tagen av Malin) :D 

2008 på höstterminen när jag skulle fylla 10 år så började jag rid 2 gånger i veckan och var i stallet nästan varje dag :) Min största dröm var att få skaffa häst men amma sa alltid "du måste gå hela vägen först" och med det menade hon att först vara skötare som jag då var men sen så bli medryttare en tid då man lär sig sååå mycket. Så jag bara väntade tills någon skulle fråga mig... 

Och sen i början av januari 2009 så kom Katrine fram till mig och frågade om jag skulle tänka mig att provrida Mathilda hennes fodervärdponny :D Och jag blev helt överlycklig och sa ja direkt!! 
Jag visste inte riktigt vem Mathilda va eftersom att jag inte var i privatdelen så mycket men hon är verkligen hur gullig ponny som helst och jag saknar henne jättemycket! 
När jag provred henne första gången så var hon helt galen men jag gillade henne ändå och visste att det skulle bli bättre. Vi tävlade aldrig hoppning tillsammans (p.g.a. att jag hoppade henne en gång) och så dressyr en gång LB och det gick bajs men jag var glad ändå eftersom det var min först dressyrtävling:)
Sommaren 2009 lämnade vi tillbaka Mathilda och då föll många tårar...



 <3 Mathilda  <3

Sommaren 2009 letade Katrine en ny ponny som hon skulle hyra och det slutade med Sirocco :)
Världens lilla surpuppa men hur gullig ändå! Samma sak var det när jag red honom för första gången (dåååligt) ;) Men det blev bara bättre och bättre och guuud va mycket jag lärde mig på så kort tid. Jag tog privatlektion varannan vecka och tävlade LC i hopping och i dressyr. och min första lokala blev oxå på Siroccan men inte gick det bra men kul var det :) 
Han var helt enkelt BÄST!!!! Han åkte tillbaka sommaren 2010 :'''''''''''''(

Älskar dig Siroccan <3
Och sen sommaren 2010 började jag leta häst och det slutade men DICKSSON :D Så nöjd jag är med honom kunde inte gjort ett bättre val!! 
Ni kan ju själva läsa på bloggen hur det går för oss så jag skriver inget om det nu ;)



pusssss




1 kommentar: