Gårdagens och dagens ridpass :)

Sorry att det nästan inte blev något igår men syskonen beslagtog datan och så hade jag grymt mycket läxor men nu kommer det....

Tisdag 11/1-11

Jag tränade för Elin och det gick grymt bra!! Han var framme för skänkeln och hade luftiga och fina rörelser. Jag känner verkligen hur vi utvecklas för varje dag :D
Vi tränade på öppnor, slutor, öka och korta galoppen, enkla byten och skänkelvikning. 
Elin hade precis innan ridit Colina (hennes häst) och hade därförpå sig ridkläder så i slutet av passet så hoppade hon upp ett tag och SHIT vilken maffig ponny man har  :DDD
Har nästan aldrig sätt honom från maken så det var grymt kul och Elin är bara för bra på att rida!
NÖÖÖJD :)

Onsdag 12/1-11

neeeeeeej mera snö :( 
Det kände ju som om det höll på att bli vår men men vi lever i Sverige det är bara att leva med! 
Jag var inte så jätte taggad på att rida idag och hade inte planerat riktigt vad jag skulle göra och träna på så det blev först i typ 20 på sandplan med trav och lite samlad galopp och sen så galopperade jag ut i skolen och längde på galoppen ett varv :) Eftersom Dicken fick gå 2 hårda dressyrpass på raken så när jag hade ridit medmycket galopp och trav så skrittade jag runt blev husen och vid vatten i 30 min i snöstormen.
När jag kom tillbaka så hade jag en riktigt blöööt hest och en blöööt Matilda ;)
Också en mysig dag med bästa ponnyn <3
Dicks fin fina hovar:) så gullgit att ena är ljus och den andra är mörk och senpå bakhovarna så är det hälften hälften så halva hoven är ljus och andra halvan mörk ;)

puss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar